رهگذر زمانهای خلوت و تنهایی

در من صدای تبر می آید

رهگذر زمانهای خلوت و تنهایی

در من صدای تبر می آید

به من آموخت...

عشقت به من آموخت که اندوهگین باشم
و من قرن ها محتاج زنی بوده ام که اندوهگینم کند
به زنی که چون گنجشکی بر بازوانش بگریم
به زنی که تکه های وجودم را
چون تکه های بلور شکسته گرد آرَد


می دانم بانوی من! بدترین عادات را عشق تو به من آموخت
به من آموخت
که شبی هزار بار فال قهوه بگیرم
و به عطاران و طالع بینان پناه برم
به من آموخت که از خانه بیرون زنم
و پیاده رو ها را متر کنم
و صورتت را در باران ها جستجو کنم
بانوی من!
عشقت به سرزمین های اندوهم کوچاند
که قبل از تو هرگز بدان ها پا نگذاشته ام
که اشک انسانی است


و انسانِ بی غم
تنها سایه ای است از انسان...


عشقت به من آموخت
که چگونه دوستت بدارم در همه ی اشیا
در درخت زرد و بی برگ زمستانی در باران در طوفان ...

                                                                                       (نزار قبانی)

 

- چقدر چند خط اولشو دوست دارم ، اگه کسی این شعرو نشنیده حتما کاملشو بخونه. من بعضی جاهاشو حذف کردم.

نظرات 2 + ارسال نظر
موفرفری! 11 دی 1389 ساعت 07:05 ب.ظ

قشنگ بود..
منم اینو تقدیمت میکنم، خودم که هربار میخونمش بیشتر دوستش دارم!
مطمئنم تو هم لذت میبری رفیق..

دیگر ساعت بر دست من نخواهی دید!
از این به بعد عبور ریز عقربه ها را مرور نخواهم کرد!
وقتی قراری مابین نگاه من
و بی اعتنایی نگاه تو نیست
ساعت به چه کار من می آید؟
میخواهم به سرعت پروانه ها پیر شوم
مثل همین گل سرخ لیوان نشین
که پیش از پریروز شدن ِ امروز می پژمرد!
دوست دارم که یک شبه صدسال را سپری کنم
بعد بیایم و با عصایی در دست
کنار خیابانی شلوغ
منتظرت شوم
تا تو بیایی
مرا نشناسی
ولی دستم را بگیری و از ازدحام خیابان عبورم دهی!
حالا میروم که بخوابم
خدارا چه دیده ای
شاید فردا
به هیئت پیرمردی برخواستم
تو هم از فردا
دست تمام پیرمردان وامانده در خیابان را بگیر!
دلواپس نباش
آشنایی نخواهم داد
قول میدهم آنقدر پیر شده باشم
که از نگاه کرن به چشمهایم نیز
مرا نشناسی....

وای وای
عجب شعری بود ...
لذت بردم
ممنون رفیق .

خیلیییییییییییییی زیبا بود...
همین طور این شعری که موفرفری عزیز اینجا گذاشته...
معرکه بودن هر دو تاشون...
متشکر... خیلی خیلی لذت بردم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد