رهگذر زمانهای خلوت و تنهایی

در من صدای تبر می آید

رهگذر زمانهای خلوت و تنهایی

در من صدای تبر می آید

99

کسی می دونه معنی این جمله چیه؟


" کافه خیارات خصوصا خیار غبن ولو فاحش را از خود سلب نموده "

نظرات 5 + ارسال نظر
ب 28 مهر 1388 ساعت 08:48 ب.ظ

کجا اینو خوندی؟

پرستو 29 مهر 1388 ساعت 09:11 ق.ظ

خوب اگه منظورنویسنده اش همین خیار سالادیای بی ریخت خودمون نباشه پس احتمالا باید بشه افکارو خیالات
آره؟

پاپوش 29 مهر 1388 ساعت 04:49 ب.ظ http://papush.blogfa.com

این از این اصطلاحات حقوقیه که معمولا موقع معامله کردن و سند نوشتن تو دفاتر اسناد رسمی استفاده می شه.. یعنی این بابا کلیه ی اختیارات رو از خودش سلب کرده.. حتی اگر به اندازه ی فاحشی هم مغبون بشه باز حق هیچ اعتراضی نداره... بنابراین می تونه بره بشینه بااین همه خیار سالاد یا ماست خیار یا هر چیز دیگه ای درست کنه و بخوره تا شاد شه و غم مغبون شدنش رو از یاد ببره!!!!!

آره کاملا درسته ، البته منم اول دقیق نمی دونستم یعنی چه .
خیارات فکر کنم 11 تا باشن ، یعنی چیزایی که می تونه معاوله رو به هم بزنه. غبن هم که یعنی ضرر. کلا معنیش اینه که حتی اگه ضرر هم بکنه نمی تونه معامله رو به هم بزنه .
جمله آخری که گفتی " بنابراین می تونه بره بشینه ... " خیلی جالب بود و کاملا متناسب با قضیه بود .

دل زاد 1 آبان 1388 ساعت 02:17 ق.ظ http://gITAN.blogsky.com

ممنون خیلی حال دادین. من داشتم یه قرارداد می نوشتم و از این جمله شما هم استفاده کردم. اون طرف هم نفهمید چیه امضا کرد. خدا اخر و عاقبتش را به خیر کنه!!!
البته من نیت سوء استفاده ندارم

من فقط یک جمله از اون پاراگراف رو اینجا نوشتم . اینو طوری می نویسن که هر برای هر دو طرف صادق باشه نه یک طرف .
البته همه اینا بستگی به هوش و اطلاعات دو طرف داره تا سرشون کلاه نره .

مریم 22 آبان 1388 ساعت 11:21 ق.ظ http://www.cassper.blogsky.com

سلام

چه چیزایی که ادمیزاد با این چشماش نمیبینه.مطمئنی فارسی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد